mercredi 16 mars 2011

Ride and Fly











During the short moments of sunshine in Copenhagen,
I recovered my love for "Dutch style" bikes
with their place to carry luggage on the back and their little basket.

As they were from older times...
I tried to look up the brands that interest me (like Raleigh, and their "de luxe" models)
I thought I could easily find them on the net once I got back in Switzerland.

Unfortunately, it's a bit impossible mission ...
So I fold back on the Pashley bikes (an English brand, I think) or Dutchie
which have very nice models as well.

But, the prices.... ouch...
When I think about Raleigh bikes Copenhagen, they didn't even cost half of Pashley ....
I should have bought one and have it delivered to me :-(
Well, Beyond my cycling adventures, I saw very pretty birds by the river,
they weren't really afraid, and came very close to me.
Si I took a lot of pictures of them!



Durant les courts moments de soleil à Copenhague,
j'ai une fois encore renoué avec mon amour des vélos "à l' hollandaise"
avec leur porte bagages et leur petits panier.
On pourrait croire qu'ils viennent d'un autre temps...
J'ai essayé un maximum de regarder les marques qui m'intéressaient (à savoir Raleigh, et ses modeles "de luxe"
en pensant que je pourrait facilement les retrouver sur le net une fois en suisse.
Malheureusement, c'est un peu mission impossible...
Je me suis rabattue sur les vélos Pashley (une marque anglaise, si je ne me trompe pas) ou Dutchie
qui fait également des modèles très jolis.
Par contre, les prix....ouch...
Quand je pense que les Raleigh à Copenhague ne coutaient même pas la moitié des Pashley....
J'aurais du en acheter un et me le faire livrer :-(

Bref, Au delà de mes aventures cyclistes, j'ai vu au bord de l'eau des zozios très jolis,
ils n'avaient vraiment pas peur, et s'approchaient très très près de moi.
J''en ai bien entendu profité pour les mitrailler!


Have a nice evening!

Love

Innina

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire