jeudi 17 mars 2011

Earthquake Heartquake





Well it's true ... I avoided the subject until now .... Maybe a kind of denial ....
Fortunately
, much of my family are in Tokyo, and safe ...
The
rest of my family and friends are safe (some in shelters, others are far)....

Nevertheless
, I still have a knot in my stomach since the 11th March...
A part of me is saying that my beloved country had seen many others situations like this
and
that despite this "8.9" they would really make sure that the casualties would be minimal ....
But
then there was the nuclear threat, and empty supermarkets, no more resources in the north .....
And
then .... the horrific number of dead people, which struck me as a stab in the belly ....
and the number of missing .... maddening ...

I made
a lapsus in speaking with a friend. I spoke of "Heartquake"instead of "Earthquake" ...

I can
only think of those poor people without news of their families ....in survival conditions....
I made a donation to the red cross...
I send
to them good energy with all my heart, and pray that the situation is getting better very fast ...

Ok, c'est vrai... j'ai évité le sujet jusqu'à maintenant.... Peut être un genre de déni.... Heureusement, une grande partie de ma famille est à Tokyo, et est sauve... Le reste de ma famille et amis sont également saufs (certains dans des refuges, d'autres loin des soucis).... N'empêche que j'ai quand même une boule au ventre depuis vendredi 11 mars... Une partie de moi se disait, que mon cher pays en avait vu bien d'autres et que malgré ce "8,9" ils allaient vraiment faire en sorte que le nombre de victimes serait minime.... Mais ensuite, il y a eu la menace nucléaire, puis les supermarchés qui se vident, plus de ressources au nord..... Et puis.... l'atroce nombre de victimes, qui m'a fait l'effet d'un coup de couteau dans le ventre.... et le nombre de disparus....affolant... J'ai fais un lapsus en parlant à un ami confondant les mots
"Heartquake" -"Earthquake"...
Je ne peux que penser à ces pauvres personnes sans nouvelles de leur proches....en conditions de survie....

J'ai fais un don à la croix rouge...
Je leur envoie de tout coeur de bonnes énergies, et prie pour que la situation s'améliore très vite...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire